woensdag 17 augustus 2011

vakantie, nog minder tijd!

Het is nog twee weken vakantie voor alle onderwijs-gelukkigen... Mij hoor je niet klagen (oh, maar als ik over het weer mag klagen, graag!)..
Omdat we een maand op reis zijn geweest, is de maand augustus de afspreek-maand, huishouden-maand en klusjesvoorschool-maand geworden. Ik spreek af met vrienden en vriendinnen, collega's, mama, schone mama, schone zussen,... om vanalles en nog wat te doen. Ik probeer de was en de plas bij te houden (waar ik echt heel slecht in ben). En ik begin stilaan ook al voor school te werken (lees: ik heb al kei-flink gewerkt en de klas staat zo goed als klaar!).
DUS voor naaien bleef er niet erg veel tijd over. Ik ben aan een a-lijn rokje begonnen en ik ben aan het peuterjurkje van 'van katoen' bezig.
Vakantie, heet dat.
Om even mee te genieten van mijn vakantie-in-augustus:
een burda-patroontje van de jaren stillekes.. Gevonden in het naaikamerke van mijn groottante zaliger.. En ik mag nog eens teruggaan van bobonne (zij woonde samen met haar zus, mijn groottante) om ineens alles te doorzoeken (gisteren had ik maar heeeel even tijd en was dit het enige wat ik meenam, ik kijk al uit naar de vondsten van volgende keer!)

mijn kleuterjuf-a-lijn-rokje die ik onderaan nog moet afwerken met groene biaislint.Nog een paar kilootjes afvallen en dan past hij beter denk ik hihi.
Een zalige handtas geshopt met de mama, de schone mama en de schone zussen. Wordt waarschijnlijk gebruikt om mijn fotografie-notities in te bewaren. Waarschijnlijk.


schoenen geshopt met mama, in een tweedehandswinkeltje in de Matongéwijk in Brussel. Nu nog leren stappen met zo'n spullen aan m'n voeten.

Een reversible bag volgens deze handleiding. Eentje die we duizend keer tegen komen in blogland. Maar hier zit een verhaal achter! ohja! Mijn collega gaat een jaartje dichter bij huis werken. Dat wil zeggen dat ze een jaartje weg gaat bij ons... Die collega heeft normaal gezien haar klasje naast het mijne, met een klein bergkot en wc voor kleuters tussenin. Dat wil zeggen dat ik regelmatig met die collega in dat wc'tje(of beter, in dat bergkot) heb staan 'overleggen over vanalles en nog wat' (interpreteren wie interpreteren kan!). Op een dag gaf ze me een oude rok die ze beu was. Maar ze vond het zonde om hem weg te doen, dus gaf ze hem aan mij, zodat ik de stof kon gebruiken. DUS als 'afscheidscadeau voor één jaar' maakte ik van haar rok deze reversible bag. Morgen krijgt ze hem, ik ben benieuwd naar haar reactie.

1 opmerking:

  1. Super Marie! En tof dat je toch terug aan het bloggen bent! :)
    Trouwens die schoenen zijn geweldig...

    BeantwoordenVerwijderen