zaterdag 27 november 2010

Ildadee is oke!

Gisteren, vrijdag, voor het eerst naailes gevolgd. Bij Ildadee in Pellenberg, samen met Ienemiene.. Eerst met ons naaimachine tot op de zolder sleuren om daar te constateren dat dees slimme haar voet van haar naaimachine was vergeten (haja, er staat op de website dat je je naaimachine moet meenemen, maar van de voet staat niks in haha kiek)...

Ienemiene had een leuk patroon bij voor een  rok uit knipmode juni 2010.. Wij als patroonleken keken en luisterden aandachtig hoe je dat nu precies allemaal moet doen. Ik heb veel bijgeleerd en mijn kerstlijstje was op een half uur tijd plots aangevuld met woorden waarvan ik zelf nog nooit hoorde (karbonpapier, stornmesje;..). Ik kijk dus al uit naar Kerst! Na de uitleg mochten we zelf tekenen, patroonpapier uitknippenop, stof 'karboneren' (creamief is ook creatief met woorden!) en uitknippen (aaah daar moet een naad bij voor als het eventueel te klein is, sterk plan!)... de stof van Ienemiene was klaar, die van mij knip ik hier thuis nog uit of laat ik stillekes wachten tot volgende week vrijdag (met veilige bewaking dat er niets fout gaat...)

Na al dat gecijfer, gemeet, geteken, geknip was ik helemaal in naai-modus! Zo erg dat ik bijna mijn naaimachine liet staan..(again, story of my life). Gelukkig was er Ienemiene die me erop wees:)..

Volgende week, volgende les..
Maar eerst nog wat werken aan het kerstcadeau voor mijn Held, mijn petekind.

6 opmerkingen:

  1. Oh ,ziet er allemaal geweldig uit .

    Ik heb me ook aangemeld voor bij jullie groepje aan te sluiten .

    Kijk er ook naar uit
    Nog veel succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, 'k zei het toch... Dat het bij mij maar snel 8 december is... 1 december gaat niet dankzij mijn vergadergrage school! :(
    Enne ge zijt niet de enige die dingen vergeet... Elisa heeft er ook hare halve naai-uitzet laten staan! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk om jullie naaikriebels te volgen!ik ben al zoooo benieuwd om het resultaat te zien.ben heimelijk ook een beetje jaloers ,ik wil dat ook allemaal kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen