maandag 15 november 2010

hoe het naaien begon te kriebelen..

Ik kreeg ongelooflijk leuk nieuws van mijn neef dat ik meter mocht zijn van hun kindje dat op komst was... Meteen begonnen mijn creahersenen te werken. Ik moest en zou iets zelf maken voor het nieuw wondertje...Toch fijn als hij dan later dingen ziet die 'meterke' gemaakt had.. Naaien, haken, breien, .. Ik had nog met niets ervaring dus ik had totaal geen idee wat het zou worden..
Overal waar ik kwam, ogen wijd open!!! Tot ik in Nederland kwam en in Middelburg een oergezellig winkeltje binnenging: rok en rol..
Ik was meteen verkocht. Aan alles, zowel de stoffen als de bewerkingen die er lagen. Heerlijk om te voelen, te kijken... Hier vond ik meteen ook wat ik voor het komend wonder wou maken: een verzorgingsdoek. Meteen stofjes gekocht en als een fiere gieter naar huis. Even later ben ik eraan begonnen. Mama was de helpende hand die me wegwijs maakte in het naaiwereldje. Ze had veel geduld, maar het ging me stiekem ook wel goed af. Na een hele dag naaien had ik enkele leuke (en originele) dingen klaar voor mijn petekind. Wat was ik fier toen de held Jannes ter wereld kwam en ik hem mijn cadeau mocht afgeven!!! Ondertussen zijn we al even verder en heb ik niet erg veel meer genaaid. Toch is de naaikriebel blijven steken en vanaf volgende week ga ik naailessen volgen. Ik kijk er al superhard naar uit!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten